Biznesa digitalizācija karantīnas laikos - ko iesākt B2B uzņēmumiem?
Covid-19 radītās ekonomiskās sekas un prognozes nākotnei piesardzīgam liek būt jebkuram, to starpā arī uzņēmumiem, kuru primārā auditorija ir citi uzņēmumi. Protams, ir nozares, kuras šī pandēmija ir ietekmējusi ļoti būtiski (viesmīlības, aviopārvadājumu u.c.), taču daudzās citās nozarēs darbs turpinās, jo īpaši tagad, kad ar ierobežojumiem jau izdevies kaut nedaudz aprast un pielāgoties lietu jaunajai kārtībai.
Tieši tāpēc arī uzņēmumiem, kuru preces vai pakalpojumi ir paredzēti citiem uzņēmumiem, ir būtiski skaidri izprast šī brīža situāciju un definēt savas tālākās darbības. Tā vietā, lai apturētu pilnīgi visas mārketinga aktivitātes, būtiski saprast, vai jūsu piedāvātās preces vai pakalpojumi ir nepieciešami arī krīzes apstākļos. Tāpat būtiski izvērtēt, ko šobrīd darīt ar mārketinga aktivitātēm, lai nebūtu tā, ka pēc krīzes attopaties “aizmirsti”, kamēr konkurenti ir šo laiku izmantojuši lietderīgāk.
B2B uzņēmumi šo laiku visefektīvāk var izmantot dažādu digitālā mārketinga pamatu sakārtošanai. Tāpat šis nebūt nav slikts laiks jaunu sadarbību uzsākšanai, jo nereti tieši sadarbības sākumā nepieciešama ne vien papildu kapacitāte, bet arī eksperimentēšana ar dažādiem risinājumiem, ko šobrīd varbūt ir pat vieglāk veikt nekā tas ir tirgus piesātinājuma apstākļos.
Izmanto šo kā iespēju sakārtot pamatus
Ierastajā ikdienas skrējienā bieži vien ir lietas, kas tiek mūžīgi atliktas uz laiku "kad būs mazāk darba". Un, kā zināms, šis brīdis gandrīz nekad nepienāk, izņemot tādās situācijas kā šī.
SEO (search engine optimization) un mājaslapas uzlabojumi
Kā zināms, SEO procesi parasti ir visnotaļ laikietilpīgi un nesniedz tūlītēju rezultātu, tāpēc tiek atlikti uz nenosakāmu laiku. Taču, veltot tam laiku un spēkus šobrīd, pēc krīzes būsi jau soli priekšā konkurentiem. Līdzīgi ir ar mājaslapu - iespējams, ka citu - iepauzēto - mārketinga aktivitāšu resursus vari novirzīt neatkarīgam mājaslapas kvalitātes auditam un uzlabojumiem, vai varbūt pat pienācis laiks šos resursus veltīt jaunas un mūsdienīgas mājaslapas izveidei.
Runājot par mājaslapu, nevajadzētu aizmirst arī par analītikas rīkiem. Ja tu nezini, ko lietotāji īsti dara tavā mājaslapā, grūti būs arī konstatēt, ko tajā uzlabot. Būtiski ir ne vien sekot līdzi kvantitatīvajiem datiem ar, piemēram, "Google Analytics" palīdzību, bet arī veikt kvalitatīvo analīzi, pētot, kā lietotāji uzvedas mājaslapā, vai viņi spēj atrast to, kas viņiem šķiet svarīgs. Vēl viens svarīgs mājaslapas funkcionalitātes rādītājs ir ielādes ātrums, ko vari pārbaudīt ar pavisam vienkārša bezmaksas resursa "Test My Site" palīdzību, kā arī identificēt faktorus, kas lapu padara lēnu un kopā ar izstrādātājiem sastādīt skaidru plānu, kā tos novērst. Lapas ielādes ātrums, starp citu, ir svarīgs ne vien no lietotāju pieredzes, bet arī no SEO viedokļa, jo "Google" lēnas mājaslapas nepatīk.
Pārskati zīmola atribūtus
Nav teikts, ka šobrīd obligāti vajadzētu ķerties klāt tik radikāliem risinājumiem kā rebrandings, taču noteikti ir kas tāds, ka palicis nepaveikts vai pusratā, ko būtu vērts uzlabot, pamainīt vai izveidot no jauna. Varbūt tavam zīmolam nav izstrādāta "zīmola grāmata" jeb brandbook; varbūt nav bijis laika izveidot funkcionālu "Power Point" template vai esošais ir aizķēries 2000tajā gadā; varbūt "Par uzņēmumu" bukleti ir novecojuši un tiem nenāktu par ļaunu izveidot mūsdienīgāku versiju. Īsāk sakot, pārcilā savus zīmola atribūtus un izvērtē, vai ar visu esi pilnībā apmierināts.
Ja atbilde ir "nē", tagad ir ļoti labs laiks tajā investēt resursus, jo situācija darba tirgū liecina, ka dizaineru resurss ir kļuvis pieejamāks kā jebkad un, iespējams, ka varēsi iegūt augsta līmeņa pakalpojumu par nedaudz zemāku cenu vai īsākā laika periodā.
Digitalizē savu pakalpojumu
Laikā, kad "Zoom" sapulces ir jaunā norma, arī B2B uzņēmumiem ir iespēja sniegt savus pakalpojumus vai saviem klientiem noderīgu informāciju digitālā formātā.
Tā, piemēram, vari rīkot webinārus, tiešsaistes konsultācijas vai apmācības, ja tavs uzņēmums ir eksperts kādā no jomām, vai arī, piesaistīt citus ekspertus, kas izglītos tava uzņēmuma esošos vai topošos klientus. Lielisks piemērs ir "Swedbank", kas savā "Facebook" lapā rīko webināru tiešraides par e-veikalu izveidi, mārketingu, loģistiku un citiem pavisam praktiskiem ar šo tēmu saistītiem jautājumiem, kas aktuāli kļuvuši daudziem mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, kuri spiesti šobrīd transformēt savu biznesu. "LMT" piedāvā idejas un padomus, kā efektīvi strādāt no mājām, kā arī populārākos un noderīgākos rīkus mājas biroja funkcionalitātei. Varbūt ir īstais laiks stiprināt ekperta tēlu, daloties ar informatīviem apskatiem par nozari? Vai sākt veidot podkāstu? Iespēju ir ļoti daudz, galvenais mēģināt izprast, kas taviem klientiem šobrīd varētu būt noderīgs.
Savukārt, ja tavs uzņēmums pārdod fiziskas preces citiem uzņēmumiem, skati mūsu rakstu par e-komercijas uzsākšanu. Lai izdodas!