Piektdienas Sviests: Algoti Tosteri Un Nodokļi
Šķiet, ka Twitter tomēr ir atraduši veidu, kā nenomirt - pagarinot zīmju skaitu no 140 līdz 280. Twitteri princpipā izmantoju tikai divu iemeslu dēļ: 1) lai nesekotu Valdim Valteram un 2) lai brīžiem palasītu, kā Donalds (@realDonaldTrump) nekompetencē cenšas pārspēt pats sevi.
Ir skaidrs, ka 140 zīmju limits ir diezgan strikts idiotisma, kas mīt tā imbaciļa galvā, potenciāla ierobežojums. Taču prezidenta kungs cenšas.
Bet iedodiet 280 simbolus, un visi vārti vaļā. Debesis ir limits! Jāpiezīmē, ka šī novitāte nāk arī patiesi interesantā laikā, kad Donalds brīvajā laikā no draudēšanas uzsākt kodolkaru dusmojas uz profesionālo sportu. Sagatavojiet popkornu un long live Twitter!
Paturpinot inovāciju tematiku, nesen internetā lasīju viedokļus un pētījumus par to, kā neizbēgami tuvojas realitāte, kurā gopņikus guļamrajonos tvarstīs R2D2, kalkulators nocels tavu draudzeni un harizmatiskās klientu apkalpošanas personālijas aizstās mākslīgais intelekts. Temats diskusijai tiešām ir interesants, taču es sliecos piekrist nometnei, kas uzskata, ka pagaidām robotu apokalipse mums vēl nedraud. Negribu neko pārmest tiem, kas domā, ka tas ir leģitīms drauds, jo sava taisnība ir abās pusēs. Taču tad es uzgāju šo aptauju:
Nezinu gan, cik liela ir izlase (sample size), bet pieļauju, ka vairāk par 3 cilvēkiem. 58%(!) no aptaujātajiem uzskata, ka iekārtām būtu jāmaksā nodokļi. Un šī, lūk, ir auditorija, ko, manuprāt, ar steigu vajadzētu aizstāt (to visticamāk arī nebūs grūti izdarīt) ar tehnoloģiskiem risinājumiem. Tikai dažas no lietām, par ko liecina šī statistika: 1) daļa cilvēku uzskata, ka čatbots "Ivo" saņem algu, sociālās garantijas un besās uz valstī pastāvošo iekārtu; 2) tā pati cilvēku grupa, acīmredzot, nesaprot,kā rodas un kāpēc jāmaksā nodokļi. Tā jau būtu recīgi, ja nebūtu tik ļoti skumji.
Interesantu paradoksu var novērot arī reklāmas un mārketinga nozarē. No vienas puses mēs mēdzam viegli pavilkties un glorificēt kārtējos tehnoloģiskos brīnumlīdzekļus, kas sola kaut ko automatizēt un mākslīgi intelektualizēt mūsu vietā, neuzdodot īpaši daudz jautājumu par to nepieciešamību un lietderību. No otras puses - baidāmies, ka šie paši vieninieki un nullītes cilvēkiem atņems ērtās pozīcijas mārketinga Olimpā. Problēma ir tajā, ka tā ir pavisam ačgārna loģika - vieglprātīga attieksme pret to, kas notiek tagad, un pārāk liela ņemšanās par attālu un neskaidru nākotni. Jā, iespējams, ka kaut kad būs nākamā robotu revolūcija, taču šobrīd cilvēciskais faktors mārketingā ir nepieciešams vairāk kā jebkad.
P.S. Interesanta South Park sērija par tēmu - šeit.