Tiešsaistes milzis Google dara visu iespējamo, lai kļūtu par korporāciju, uzņēmumu, mārketinga, pārdošanas, ražošanas, loģistikas... būsim godīgi - vieglāk būtu nosaukt jomu, kurā viņi nebūtu mēģinājuši tā vai citādi "piedalīties". Bet labā ziņa ir tāda, ka Google ik pa brīdim izveido vai pārpērk kādu lielisku un noderīgu rīku vai pakalpojumu, kurš pieejams pilnīgi bez maksas - tikai jāprot atrast!

Šoreiz 5 mārketinga profesionāļiem noderīgu bezmaksas rīku apkopojums.

Google Trends

Iespējams, no apskatītajiem visvieglāk lietojamais rīks, kas neprasa īpašas lietotāja prasmes vai zināšanas. Google Trends apkopo Google meklētāja tendences, kuras iespējams apskatīt gan pa dažādām kategorijām, gan reģioniem.
Izmantojot šo vietni, varēsiet pavisam ātri un vienkārši pārbaudīt, cik liela ir bijusi interese par jūsu zīmolu vai produktu, kā arī salīdzināt to ar interesi par konkurentiem. Noderīgi būs šīs tendences salīdzināt ar, piemēram, jūsu zīmola reklāmas aktivitātēm konkrētajā periodā.

Vairāk par Google Trends

Consumer Barometer

Šis ir rīks, kura pamatā ir ikgadējs pasaules mēroga pētījums par patērētāju iepirkšanās un interneta lietošanas paradumiem, kurā tiek aptaujāti vairāk kā 3000 respondenti katrā valstī.
Izmantojot sadaļu "Graph Builder", jūs pavisam vienkārši varat aplūkot triju kategoriju datus:

  1. "The Online & Multiscreen World" kategorijā aplūkojami dati par interneta lietošanas paradumiem un dažādu ierīču lietojumu;
  2. "The Smart Shopper" piedāvā ieskatu par patērētāju uzvedību dažādos pirkuma posmos - veicot izpēti, veicot pirkumu, iepērkoties internetā utt. Turklāt šos datus iespējams applūkot pa dažādām preču un pakalpojumu nozarēm, kā arī salīdzināt starp tām.
  3. "The Smart Viewer" sadaļā iespējams iegūt interesantu informāciju par tiešsaistes video skatīšanās paradumiem, piemēram, ar cik citiem cilvēkiem parasti kopā skatās video, kurā istabā mājās notiek video skatīšanās un vai paralēli tiek skatīts arī TV.
    Vairāk par Consumer Barometer

PageSpeed Insights

Lai arī šis rīks ir pilnīgi par brīvu un ļauj jums veikt jūsu lapas ielādes ātruma diagnostiku (kā desktop, tā mobile), tomēr visticamāk, lai novērstu atrastās problēmas, jums nāksies lūgt jūsu lapas izstrādātāju vai uzturētāju palīdzību.


Vairāk par PageSpeed Insigths

Keyword planner

Šis bezmaksas rīks būs labākais draugs un palīgs tiem, kas ikdienā strādā ar Google Search reklāmu pirkšanu un optimizēšanu. Ar tā palīdzību jūs varat iegūt idejas jauniem atslēgvārdiem, lai papildinātu jūsu kampaņas, novērtēt konkurences līmeni un prognozētos apjomus un izmaksas.
Tiesa, atslēgvārdu plānošanas rīks ir Adwords sastāvdaļa, tādēļ, lai to lietotu, jums būs jāielogojas jūsu Google Adwords kontā.
Vairāk par Keywords Planner

Google Analytics

Kā pēdējo rīku pieminēšu Google Analytics, kas nu jau kļuvis par digitālā mārketinga klasiku un "must have" un šoreiz tiešām tikai pieminēšu, jo, lai gan tā izmantošana tik tiešām ir bez maksas, bez nopientām zināšanām, iemaņām un pieredzes diez vai kaut ko jēdzīgu izdosies "dabūt ārā" vai interpretēt. Ne velti Google piedāvā garas un plašas apmācības par šo produktu, kā arī speciālistu sertifikāciju.
Īsumā tas web analītikas rīks, lai sekotu līdzi un veidotu pārskatus par jūsu mājaslapas, aplikācijas, e-veikala vai cita jums piederoša tiešsaistes vienuma apmeklējumu, darbībām lapā, pirkumiem, lapas apmeklētājiem utt.

Lai sāktu lietot Google Analytics, jums būs jāizveido konts, kā arī jāievieto jūsu lapā "tracking code" jeb koda daļiņa, ar kuras palīdzību tiks ievākta informācija par darbībām jūsu mājaslapā.

NB! Atcerieties par "cepumiņu" jeb sīkdatņu politiku, jo, uzstādot Google Analytics savā lapā, jūs nododat datus trešajai pusei, par ko jums ir jābrīdina savas lapas apmeklētāji.

Vairāk par Google Analytics