Jaunumi no digitālā mārketinga gigantiem: 8 platformu uzlabojumi no Google un Facebook
Gandrīz īsumā par svarīgāko:
1. Google izlaiž jauno "maximize conversions smart bidding strategy" [1]
Garais un sarežģītais nosaukums patiesībā apzīmē jaunu izsoles tipu, kas pieejams Google Adwords platformā. To būs interesanti izmēģināt gadījumos, kad vēlamies sasniegt maksimāli lielu konversiju skaitu, īpaši neraizējoties par striktu kontroli pār izsoles norisi. Kas zīmīgi - izsoles princips izmanto ne tikai dažādus signālus, bet arī machine learning. Katrā. atsevišķajā. izsolē.
2. Jauns Google attiecinājuma atribūcijas veids [2]
NB! Pagaidām pieejams Beta versijā dažos US kontos.
Datu faniem jauns prieciņš - tagad varēsim vēl vairāk sarežģīt argumentācijas runas par to, kurš kanāls svarīgāks, bet kurā jau sen nav jēgas investēt budžetus.
Google sola, ka jaunais modelis būs uz datiem orientēts un spēs visai precīzi novērtēt pircēja ceļu līdz pirkumam, izmantojot datus no dažādām ierīcēm vienkopus.
Pag, vai tad to jau nevar darīt šobrīd, ar 6 dažādu modeļu palīdzību?
Ne gluži. Šoreiz katra atsevišķā kanāla svarīguma latiņu cels nevis pirmais/pēdējais/lineārais klikšķa avots, bet gan machine learning procesā iegūtie dati.
Tātad, ņemot verā lietotāju paradumus un klikšķināšanos dažādos kanālos, pastāv iespēja, ka jaunais modelis diezgan precīzi noteiks, kuriem reklāmas kanāliem bijušas noteicošās lomas pircēja lēmumā iegādāties produktu. Jo machine learning zina. Visu zina!
3. Facebook ļauj izveidot Lookalike auditorijas, ņemot vērā klientu lifetime value [3]
Lookalike auditorijas jeb līdzīgu lietotāju grupas, kas tiek automātiski veidotas no esošajām auditorijām (kuras, savukārt, iegūstam no klientu e-pastiem, lapas apmeklētājiem, pirkumu veicējiem utt., u.tml.), bieži vien ir visai veiksmīgs avots jaunu klientu piesaistei.
Facebook iet soli uz priekšu, piedāvājot sadalīt esošos klientus pēc to nozīmes un atrast katram nozīmības etapam līdzīgus lietotājus.
Šaubos, ka tik smalka auditoriju gradācija ievērojami mainīs rezultātus mūsu platuma grādos, taču, darbojoties ar lielākiem tirgiem, šai iespējai noteikti vērts pievērst lielāku uzmanību.
4. Facebook piedāvā jaunu reklāmu izvietojumu [4]
Ņemot vērā, ka reklamēties gribētāju Facebook platformā paliek nu jau pārāk daudz, bet ziņu lente lielāka nepaliek, Facebook piedāvā aizvien jaunus reklāmas izvietošanas risinājumus.
Vairs nepietiek ar Audience Network, Instant Articles vai Instagram Stories. Tagad reklāmu varam publicēt arī sadaļā "ieteicamie video".
Nav slikts variants, ja tārgetingam pieiet ar saprātu, kā arī necer uz milzīgu sasniegto cilvēku daudzumu.
5. Facebook parādās jauns reklāmas formāts - Collection [5]
Facebook ļoti vēlas paturēt lietotājus savas pasaules robežās - tā nu esam attapušies pie jauna reklāmas formāta, kas ļauj iepazīties ar veikalu piedāvājumu, pat neizejot ārpus Facebook.
Collection ļauj lietotājam savā mobilajā telefonā apskatīt dažādas preces, aicinot ieinteresētākos lietotājus nokļūt mājaslapā, lai veiktu pirkumu. Viss izskatās skaisti:
Facebook sola, ka šis risinājums īpaši noderēs uzņēmumiem, kas darbojas mazumtirdzniecības vai ceļojumu jomā.
6. Facebook messendžerī iestatīti jauni video filtri [6]
Vēl vienu soli tuvāk Snapchat populārajām iespējām, Augmented Reality (paplašinātajai realitātei) un messendžera attīstībai ārpus paša Facebook.
Tagad video zvanos varēsim izmantot nereāli reālās emocijikonas, specefektus un pievienot krāsainos filtrus.
Esmu droša, ka visai drīz parādīsies arī Snapchat līdzīgs reklāmas veids - zīmola izveidoti unikāli filtri, kas veiksmīgi izklaidē lietotājus.
7. Facebook paplašinātās iespējas grupu administratoriem[7]
Lielāku Facebook grupu administratori zinās teikt, ka publikāciju un lietotāju filtrēšana aizņem diezgan daudz laika.
Turpmāk administratoriem būs pieejamas:
- apmeklējuma un lietotāju iesaistes statistika;
- pieteikumu masveidīga filtrēšana, ņemot vērā dažādus rādītājus;
- bloķēto lietotāju publikāciju un komentāru masveidīga dzēšana;
- publikāciju ieplānošana;
- starpgrupu linkošana, kas palīdzēs administratoriem publicēt ieteikumus par citām Facebook grupām.
Ņemot vērā, ka Facebook organizējis veselu lielāko grupu administratoru salidojumu, varam secināt, ka līdzīgi domājošo apvienošana grupās ir viena no platformas prioritātēm. Atlicis sagaidīt iespēju tajās reklamēties!
8. Facebook, Microsoft, Twitter un YouTube apvieno spēkus cīņā pret terorismu [8]
Reklāmvietņu milži apvienojušies, lai stātos pretim sāpīgajam jautājumam par terorisma darbību popularizēšanu internetā.
Pēdējos mēnešos saņēmuši daudz pārmetumu saistībā ar teroristiska satura parādīšanos platformās, kā arī nespēju filtrēt saturu, pie kura parādās apmaksātas zīmolu reklāmas, tie izveidojuši Globālu interneta forumu cīņā ar terorismu.
Facebook jau spēris pirmos soļus nepatiesu ziņu izplatīšanā - satura radītāji nu vairs nevarēs mainīt saišu virsrakstus, aprakstus, kā arī attēlus. [9]
Adwords Youtube Channel: Using Data Driven Attribution for Google Search ↩︎
Facebook for Business: How do I create a value-based Lookalike Audience? ↩︎
Facebook Newsroom: Messenger Just Added More Fun to Your Video Chats ↩︎
Facebook Newsroom: Our First Communities Summit and New Tools For Group Admins ↩︎
Facebook Newsroom: Facebook, Microsoft, Twitter and YouTube Announce Formation of the Global Internet Forum to Counter Terrorism ↩︎
Facebook Developers: API Change Log: Modifying Link Previews ↩︎