Kļūsti labāks mājās!

Lai "velti laiku sev" nebūtu 6 stundu Netflix sesija, Kristaps apkopo resursus un idejas, kā kļūt par labāku mārketologu.

Kļūsti labāks mājās!

Zinu, zinu - pilns internets ar rakstiem par to, kā pārvarēt karantīnu. Dažādu attālās strādāšanas tūļu speciālists nu ir gandrīz katrs un "velti laiku sev" ir šodienas mantra. Taču kā lai mārketinga entuziastu un profesionāļu vidū strādāšana no mājām nebeidzas ar mājas kārtošanu, pastaigu pa pilsētu un kādām sešām stundām Netflix dienā? Mans piedāvājums - mācāmies un kļūstam labāki!

Ticu, ka mārketinga nozarē strādājošajiem arī šajā laikā ir darba pilnas rokas. Taču tajā pašā laikā reklāmu aktivitāšu īslaicīga samazināšanās kādam no jums, iespējams, devusi kādu brīvu brīdi. Tāpat arī strādāšana no mājām ļauj ietaupīt laiku un beigu beigās esam nonākuši situācijā, kur darbs no mājām var nozīmēt vairāk laika darbam un profesionālajai izaugsmei.

Kā kaismīgs zināšanu un personīgās izaugsmes atbalstītājs, ķēros vērsim pie ragiem un apkopoju sev un saviem kolēģiem idejas, vietnes un resursus veidiem, kā Netflix nomainīt pret kaut ko tiešām vērtīgu. Taču kāpēc turēt sveci zem pūra - dalos ar šīm idejām plašāk.


Online kursi

  1. Google Skillshop - ja vēlies vairāk apgūt dažādos Google mārketinga risinājumus.  Šeit varēsi mācīties gan dažādos reklāmu risinājumus un to stratēģijas, kā arī kļūt par Google Analytics speciālistu. Meklē šeit : https://skillshop.withgoogle.com/
  2. Facebook Blueprint - savukārt, ja interesē vairāk apgūt tieši Facebook (arī Instagram, Messenger u.c.) reklāmu iespējas un stratēģijas, tad par to vairāk uzzināsi šeit : https://www.facebook.com/business/learn
  3. Bing Advertising - nemaz nesmejies, Bing meklētājs un reklāmas ir aktuālas daudzos lielos tirgos (ASV ~30% market share). Tāpēc, ja vēlies apgūt šīs iespējas, tad to vari darīt šeit : https://about.ads.microsoft.com/en-us/resources/training/courses
  4. Hubspot Academy - iespēja apgūt dažādus mārketinga principus, primāri saistītus ar in-bound mārketingu (respektīvi, e-pasti, CRM, web lapa) - https://academy.hubspot.com/

Grāmatas

Šajā daļā iesaku pāris grāmatas, kuras, manuprāt, vērtīgi izlasīt katram mārketinga profesionālim. Saraksts gan nav garš un ne obligāti pretendē uz "labākās mārketinga grāmatas", bet gana aktuālas, praktiskas un pietiekamā skaitā, lai izlasītu līdz karantīnas beigām.

Mārketings

Building a StoryBrand (Donald Miller) - kā veidot zīmolu, balstoties tajā, kas interesē cilvēkus.

This Is marketing (Seth Godin) - kā šobrīd izskatās mārketings. Kas ir būtiski, kam pievērst uzmanību un kā ar to visu strādāt.

Consumer.ology - The Market Research Myth, the Truth about Consumers and the Psychology of Shopping (Philip Graves) - kā notiek patērētāju pētīšana un kādas metodes izmantot / neizmantot.

Advertising Cultures (Timothy Malefyt) - etnogrāfiski piemēri no dažādām reklāmas industrijas daļām pasaulē, kas ļauj paskatīties uz savu mārketologa ikdienu nedaudz citādi.

Made To Stick (Chip Heath) - kā veidot komunikāciju un produktus, kas "pielīp" - tos atceras, grib izmantot, iemīl.

The Moment of Clarity: Using the Human Sciences to Solve Your Toughest Business Problems (Christian Madsbjerg, Mikkel B. Rasmussen) - kā mārketingā iegūt to, ko ikdienā saucam par insights un kā paplašināt savu kā mārketologa redzesloku par to, kas ir patērētāji.

Radošums

Creativity, Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration (Ed Catmull) - kā veidot radošuma kultūru - stāsta Pixar veidotājs.

One Plus One Equals Three: A Masterclass in Creative Thinking (Dave Trott) - dažādi piemēri, kā skatīties uz lietām radoši un veidot radošus risinājumus.

Creative Quest (Ahmir Questlove Thompson) - dažādi stāsti, idejas un iedvesmas par tematu radošums.

Hegarty on Advertising (John Hegarty) - viens no atzītākajiem nozares prātiem runā par radošumu, reklāmu un dzīvi.

99 francs (Frédéric Beigbeder) - vienīgais daiļliteratūras darbs. Stāsts par reklāmas nozari un radošo izdegšanu.

Dažādi jeb noteikti noderēs dzīvē

Red Team: How to Succeed By Thinking Like the Enemy (Micah Zenko) - kā veidot komandas, kuras spēj paskatīties uz lietām "no citas puses".

Smarter Than You Think: How Technology is Changing Our Minds for the Better (Clive Thompson) - kā tehnoloģijas var nevis graut sabiedrību, bet palīdzēt mums un attīstīt mūs.

Thinking in Bets: Making Smarter Decisions When You Don't Have All the Facts (Annie Duke) - kā domāt racionāli, izsverot iespējamības un izvērtējot dažādus apstākļus.

Scrum: The Art of Doing Twice the Work in Half the Time (Jeff Sutherland) - kā strādāt pēc scrum metodēm un kas tas vispār ir.

Everybody Lies: Big Data, New Data, and What the Internet Can Tell Us About Who We Really Are (Seth Stephens-Davidowitz) - kā redzēt datus tādus, kādi tie ir un kāpēc piesardzīgi jāuzticās datu analītiķiem un jebkuram citam.

Thinking, Fast and Slow (Daniel Kahneman) - kā izprast to, kā cilvēki domā un pieņem lēmumus.


Raksti un avoti internetā

Šeit apkopoju asorti ar dažādiem online resursiem - kā atsevišķus rakstus, tā dažādus apkopojumus.

  1. Mūsu pašu podkāsts Little Bits - https://littlebit.inspired.lv/ un atradīsi arī Spotify, Podbean un citur.
  2. Par cookies nāvi - pirmā daļa un otrā daļa
  3. Mājas lapu personalizācijas best-practise.
  4. Marketing personas jeb kā stratēģiski varam veidot lietotāju segmentus:
  5. Krīze radošumā (video seminārs)
  6. Dažādi brīvpieejas rīki - sākot no "uztaisi man logo", beidzot ar ideju ģenerēšanas vietnēm. Noderīgi dažādu ideju attīstīšanā.
  7. Dažādi brīvpieejas resursi, grupēti dažādos tematos, palīdzēs uzzināt jaunas lietas saistībā ar izvēlēto mārketinga apakšnozari.
  8. Universitāšu brīvpieejas kursi par dažādiem tematiem (arī saistībā ar mārketingu)
  9. Bob Hoffman blogs un turpat atrodamās grāmatas - kritisks skats par reklāmas nozari (ieteicis Aivars A.)

Ierosinājumi? Droši raksti man!

Noslēgumā vēlos teikt, ka šis, manuprāt, ir lielisks laiks, lai mācītos un izglītotos. Tāpēc vēlu veiksmi un možumu to darot. Ja tev ir kādi ierosinājumi, ko vēl šeit vajadzētu iekļaut, droši raksti man un noteikti iekļaušu.