Mācāmies Google Analytics: mērķi, pirkumi un segmenti

Šajā reizē trīs lietas man Google Analyics skapītī stāv: mērķi, pirkumi un segmenti. Visi trīs raksturlielumi var palīdzēt ikdienā, ja vien zini to īpašības, atšķirības un kad labāk kuru izmantot un vērtēt.

Mācāmies Google Analytics: mērķi, pirkumi un segmenti

Google Analytics ir lielisks rīks, kas sniedz iespēju izvērtēt mājaslapas auditorijas uzvedību dažādos griezumos, identificējot gan kopējās tendences, gan specifiskus gadījumus. Šajā reizē trīs lietas man Google Analytics skapītī stāv: mērķi, pirkumi un segmenti. Visi trīs raksturlielumi var palīdzēt ikdienā, ja vien zini to īpašības, atšķirības un kad labāk kuru izmantot un vērtēt.

Goals jeb mērķi

Mērķi Google Analytics tiek uzstādāti katra skata (view) iestatījumos. Ir 4 veidu mērķi:

  1. Destination - url based jeb lietotājs nonācis kādā konkrētā mājaslapas lapā, piemēram, "Paldies" lapā pēc pirkuma izdarīšanas;
  2. Event based - darbības, ko lietotāji var veikt, mijiedarbojoties ar mājaslapas saturu. Piemēram, pogas klikšķis, animācijas ielāde, video noskatīšanās, aplikācijas lejuplāde u.t.t.
  3. Duration - lapā pavadītais laiks sesijas ietvaros;
  4. Pages per session - sesijas laikā apmeklēto lapu skaits.

Konkrētie mērķi, kurus iestatīt, protams, ir atkarīgi no katras mājaslapas specifikas un uzņēmuma kopējiem mērķiem, kas sasniedzami digitālajā vidē.

Tas, ko der atcerēties, ka Google Analytics mērķi tiek nosūtīti tikai vienreiz viena apmeklējuma laikā jeb, vienkāršāk sakot, mērķi ir apmeklējumu skaits, kuros izpildīta konkrēta darbība.
Mērķus ir ieteicams izmantot uzņēmuma mazo mērķu izsekošanai, kā arī tādu, ko nevar izdarīt atkārtoti viena apmeklējuma ietvaros vai arī šo reižu skaits nav būtisks. Pāris piemēri, ko ir vērts izveidot kā mērķi (ja iespējams): pierakstīšanās jaunumu saņemšanai, kontaktu atstāšana kādā no formām, konta izveidošana u.c. Jāatceras, ka bezmaksas versijā Google Analytics atļauj iespēju veidot 20 mērķus, tādēļ noteikti sāc ar svarīgākajiem.

Transactions jeb pirkumi

Ja mājaslapā iespējota un pareizi uzstādīta "Enhanced E-commerce" funkcionalitāte, Google Analytics "Conversions" atskaitē varēsiet redzēt informāciju par pirkumiem jeb transactions.
Iespēja redzēt veiktos pirkumus ir tikai viens no E-komercijas ieviešanas rezultātiem. Vienā apmeklējuma reizē, lietotājam veicot vairākus pirkumus, tie tiks uzskaitīti kā vairāki pirkumi.Bet, protams, ne tikai precīzs pirkumu skaits, bet arī informācija par produktiem, pašu pirkumu, piegādi un pat pirkšanas procesu, ir iemesls kādēļ interneta veikaliem E-komercija ir ne tikai vēlama, bet pat obligāta. Jāpiemin gan, ka savu īpašību dēļ, E-komercijas setups var tikt izmantots, lai precīzāk un pārksatāmāk sekotu līdzi ne tikai internetaveikalu darbībai, bet arī, piemēram, mājaslapām, kurās ir sarežģītāks formu aizpildīšanas process vai pat blogiem.
P.S. Enhanced E-commerce ieviešana, izmantojot Google Tag Manager, sniegs iespēju vienkārši ne tikai izsekot pirkumu procesam Google Analytics, bet arī citās platformās, piemēram, Facebook.

Segments jeb segmenti

Jā, mērķi un pirkumi viennozīmīgi ir vērtīgi raksturlielumi, tomēr gribētos izcelt vēl vienu, manuprāt, ne līdz galam novērtētu "pastarīti" - segmentus.
Segments ir datu kopa ar informāciju par lietotājiem vai sesijām, kas grupēti pēc viena vai vairākiem parametriem. Piemēram, sesijas no vienas valsts vai pilsētas, vai lietotāji, kas iegādājušies konkrētu produktu līniju e-veikalā.
Tie ir izveidojami jebkurā no Google Analytics atskaitēm un pēc tam izmantojami jebkurā citā atskaitē.
Segmentā var atlasīt gan apmeklējumus, kuros ir veikta konkrērta darbība vai darbību kopa, gan visus lietotāja apmeklējumus, ja lietotājs ir veicis kādu konkrētu darbību.
Segmenti sniedz iespēju ne tikai vienkārši apskatīties, cik apmeklējumos ir veikti pirkumi vai izpildīts kāds konkrēts mērķis, bet apskatīt arī, cik daudz lietotāju ir veikuši kādu darbību kopumu vai pat darbības ar konkrētu secību. Piemēram, iespējams izveidot segmentu, kurā ietilpst apmeklējumi, kur lietotājs vispirms apskatījis produktu, nav veicis pirkumu, bet apmeklējis kontaktu sadaļu, kas varētu norādīt uz vēlmi izdarīt pirkumu fiziskajā veikalā.
Pie tam, atšķirībā no goals un transactions, izmantojot segmentu, būs iespēja redzēt arī vēsturiskos datus.
Segmenti var būt visdažādākie un tos var lietot, lai apskatītu vienu auditorijas grupu vai lai savā starpā salīdzinātu vairākas.
Daži segmentu piemēri, kas varētu būt noderīgi:

  • Pircēju segments un lietotāji, kas neko nepērk. Tas dos iespēju izpētīt gan šo lietotāju atšķirības, gan iespējams identificēt problēmas, kādēļ daļa lietotāju nav konvertējušies.
  • Apskatot apmeklētājus, kas pametuši pirkšanas procesu, iespējams, izdosies identificēt, kādēļ un kā lietotāji pametuši mājaslapu. Kā arī šo segmentu varēsiet izmantot, lai izveidotu remārketinga auditoriju Google Ads.
  • Lietotāju, kas nākuši no konkrēta avota, segments ļaus identificēt ne tikai kanālus, ko auditorija izmanto, lai atkārtoti nonāktu mājaslapā, bet arī, ja tiek izmantota e-komercija, būs iespējams detalizētāk izpētīt, kas tieši uzrādās kā assisted pirkumi.

Analizē atbildīgi!