Dati un mūzika. 1.Daļa: Last.fm

Dati un mūzika. 1.Daļa: Last.fm

Likumsakarīgi - ja ikdiena paiet data driven aģentūrā, ir interesanti analizēt ne tikai kampaņu rezultātus. Šoreiz par sen aizmirstu servisu, kas analizē mūzikas klausīšanās paradumus.

Mūzika ir mūsdienu dzīves ritma neatņemama sastāvdaļa. Lai kur mēs dotos, mums somā vai kabatā būs mūsu uzticamais sabiedrotais - austiņas. Un tas ir loģiski, jo ir pierādīts, ka mūzika ietekmē mūsu pašsajūtu, garastāvokli. Tātad, varam pieņemt, ka mūziku cilvēki bieži vien izmanto, lai regulētu savu pašsajūtu.

No liriskās atkāpes pie ģelas! Daudzi no mums ir dzirdējuši un veiksmīgi aizmirsuši par servisu vārdā Last.Fm Serviss izveidots tālajā 2002. gadā, ar mērķi ievākt datus par lietotāja klausīšanās paradumiem un palīdzēt atklāt jaunu mūziku, kas servisa lietotājam varētu patikt. Kādu laiku tajā varēja arī klausīties mūziku, bet šo iespēju ātri nogalināja YouTube un Spotify.

Last.Fm visai ātri kļuva par melomānu tusiņu vietu, kurā varēja špikot, ko šis vai tas klausās. Ērti bija sekot līdzi savām muzikālajām autoritātēm. Tagad man tajā ir 5 draugi.

Lai gan mūziku tagad klausāmies Spotify, Last.Fm nekur nav pazudis un turpina vākt datus par klausīšanās paradumiem. Piemēram, es katru pirmdienas rītu sāku ar kafiju un ieiešanu savā Last.Fm kontā, lai papētītu, kā aizvadīta iepriekšējā nedēļa.

Servisā atrodami dati par biežāk klausītājiem žanriem, māksliniekiem, dziesmām, albumiem. Last.Fm arī zina, cikos tu vislabprātāk klausies mūziku un kurā nedēļas dienā. Tālāk pāris uzskates materiāli.

Top-Tags
Screen-Shot-2017-08-28-at-17.11.17

Ko iesākt ar iegūto informāciju jau ir katra paša ziņā. Vai meklēt korelāciju ar mēness fāzēm, garastāvokli vai izderto alus daudzumu. Piemēram, man ir interesanti atskatīties, kā lēnā garā gadu laikā mainās mana mūzikas gaume. No hipsteru popa līdz saltai Skandināvijas elektronikai.

Diemžēl, Last.fm ir sapratuši, ka lietotājiem patīk piedāvātais serviss un turpmāk, ja vēlēsies redzēt datus par senāku laika posmu, būs jāšķirās no aptuveni 3 eiro mēnesī.

Un, ja nu pēc šī raksta izlasīšanas secināsi, ka Tavā mūzikas bibliotēkā ir iestājusies rutīna, iesaku izmantot Spotify, lai atklātu, ko jaunu, bet par to citreiz.