No saviem pārokeāna sugas brāļiem esam aizlienējušies Maķīti, Helovīnu, kā arī daudzas citas vērtīgas un mazāk vērtīgas štelles. Taču viena no tām, kas šobrīd plaukst ASV mediju telpā, bet tā īsti nav radusi saķeri mūsu platuma grādos, ir podkāsti (podcast). Lai arī šī fenomena vēsture datējama vairāk kā desmit gadu senā pagātnē, tieši pēdējo gadu laikā klausītāju skaits šim mediju formātam pieaudzis gana ievērojami, lai tas jau nopietni sāktu pretendēt uz vietu arī mārketeru radaros.
rsz_emarketer_us_weekly_podcast_listener_penetration_2014-2017_224844

Protams, šeit varētu runāt par podkāstiem radniecīgām izpausmes formām - blogošana, vlogošana, murmināšana uz soliņa autobusa pieturā - taču neizplūdīsim. Gribēju tikai padalīties ar iespaidiem un aicinājumu pamēģināt to podkāstu blusu, kas pavisam nesen sakodusi mani.

Ja vēl burtiski pirms pāris mēnešiem bija grūti iedomāties, kā klausīšanās...citu viedokļos...vairāku stundu garumā vispār var būt lieta, ko vēlos darīt ikdienā, tad nu jau ir gimme more līmenis. Būsim godīgi, dzīvojot laikmetā, kurā dominē preference uztvert informāciju vizuāli un maksimāli koncentrētā formā, tas prasa zināmu apņēmību nodoties šādai informācijas patērēšanai. Paralēli vienkārši efektīvam veidam kā paplašināt savu redzes loku un pārmaiņas pēc kaut ko uzzināt, tas trenē arī prasmi ieklausīties un analizēt viedokļus, paraudzīties uz lietām cita acīm. Kā arī uztvere ar dzirdi nevis redzi ļauj aizpildīt mehāniskus, ikdienišķus darbus, kuru laikā neklausāmies neko vai, piemēram, mūziku (not that it's a bad thing), iespējams piepildīt ar reāli vērtīgu saturu. Piemēram, sēžot sastrēgumā, taisot flowčārtus, guļot uz dīvāna vai skaldot malku.

Pieskaroties arī reklāmas aspektiem, šis ir salīdzinoši efektīvs veids, kā sasniegt nišas auditorijas. Nedomāju, ka apgalvojums "cilvēkiem kopumā reklāmas krīt uz nerviem" ir prātam neaptverams, tāpēc jebkas, kas mūs uzvelk mazāk, ir uzskatāms par komunikācijas virzienu, kurā zīmoliem vajadzētu skatīties. Kādi ir plusi savas zīmola ziņas nodošanai caur podkāstiem? Personības. Tas, manuprāt, ir ļoti spēcīgs aspekts. Lai arī tā ir savtīgi finansiālu aspektu virzīta ziņa, kas klausītājam tiek prezentēta, tomēr tā nāk no cilvēka, kura viedoklis (ja jau viņā klausāmies) mums kaut ko nozīmē. Influenceru mārketings, booyakā! Piemēram, Bill Burr podkāstos reklāmu bloks ir entertainment itself.
rsz_picture1

Piedāvāju daļu no savas podkāstu listes, ko esmu abonējis un regulāri klausos, kas, manuprāt, varētu būt labs ievads šajā pasaulē. Pēc tam jau individuāli var rakt virzienos, kas interesē vairāk.

Joe Rogan Experience

Daudzi atceras Roganu no Fear Factor laikiem, kāds cits no MMA aprindām, bet, lai tur vai kā, viņa podkāsti ir patīkams sajaukums ar izklaidi, viedokļu apmaiņu un gudrām lietām. Ciemos nāk gan viņa draugi komiķi, gan zinātnieki, gan uzņēmēji, gan visdažādāko profesiju pārstāvji, lai runātu par visu - sākot ar Joey Diaz piedzīvojumiem ar senākās profesijas pārstāvēm, beidzot ar kvantu fiziku.

Lieta, kas varētu sabaidīt - parasti viena sērija ilgst vismaz 3 stundas. Bet neviens jau neliek noklausīties visu vienā piegājienā.

Kur klausīties: Apple Podcasts (iTunes), Youtube, web

The Sophisticated Marketer's Podcast

Šo LinkedIn produktu laiku pa laikam paklausīties būtu vērtīgi jebkuram mārketinga nozares darbonim. Spilgtas mārketinga un uzņēmējdarbības personības dalās ar savu pieredzi un zināšanām par tēmu.

Salīdzinoši īsais formāts to padara par īpaši praktiski patērējamu materiālu.

Kur klausīties: Apple Podcasts (iTunes), web

sophisticated-marketer-seth-godin-imagethink

Stuff You Should Know

Nosaukums visu paskaidro. Vai zināji, kā kečups darbojas? Uzzini!

Īss un izklaidējošs formāts, lai ikdienā iemācītos pa kādai jaunai lietai, kas varētu noderēt Prāta Spēlēs.

Kur klausīties: Apple Podcasts (iTunes), Spotify, web

rsz_sysk-square-new-logo-1

The Bill Simmons Podcast (The Ringer)

Bils plašākai sabiedrībai pazīstams kā, iespējams, kvēlākais Bostonas Celtics fans, kā arī absolūti izcils sporta žurnālists. Ilgus gadus strādājis ESPN, kūrejot viņu projektu Grantland, kas nu jau ir aizgājis pa skuju taku. Pēc šķiršanās ar ESPN Simmonsa kungs izveidoja pats savu mediju - The Ringer, kurā ietur līdzīgu kursu, kā tas bija Grantland, zem viena jumta apvienojot sportu, popkultūru un mazliet politikas. Kā arī Simmonss ir tikai viens no daudzām izcilām personībām, kas regulāri dalās ar savu viedokli un cilā interesantas tēmas.

Bila podkāsti patiks gan die-hard NBA, gan NFL, gan arī popkultūras faniem.

Kur klausīties: Apple Podcasts (iTunes), Spotify, Youtube, The Ringer

Bill Burr - Monday Morning Podcast

Kad viss noriebies un vienkārši gribas paklausīties pilnīgu bezsakaru, tad vecā labā rižika Bill Burr pirmdienas un ceturtdienas, kas vienalga saucas "pirmdienas", rantu par visdažādākajām tēmām - kas nu tajā dienā, nedēļā šim uz sirds.

Pie šī ir mazliet jāpierod un nekādā gadījumā nedrīkst uztvert pārāk nopietni. Formāts ir salīdzinoši īss (epizodes otro pusi aizņem mūzika vai atkārtojumi), un šajā gadījumā ir vērts pat reklāmas noklausīties.

Kur klausīties: Apple Podcast (iTunes), web

avatars-000067787890-onwv2r-t500x500

Un ko Tu klausies?