Ticiet man, ja saku - šobrīd robots un zaglis ir gudrāks par tiesnesi, ja runājam par ad fraud. Zinām, ka šobrīd varbūt pat pusi no reklāmas investīcijām "noēd roboti". Tāpat zinām, ka veidi, kā "apčakarēt" reklāmdevēju ir ne mazums. Taču velns nav tik melns kā to mālē un ir vairākas metodes, ar kuru palīdzību varam vieglāk noteikt šos krāpniecības gadījumus un no tiem izvairīties.

  • Transparence - transparence ir viens no tiem vārdiem, kuru, ja tas būtu cilvēks, labāk visi redzētu ejam nevis nākam. Vismaz līdz šim. Tagad gan kā reklāmdevēji, tā aģentūras un reklāmu izvietotāji saprot, ka esam tur, kur esam un laiks sākt runāt tiešu runu. Tāpēc reklāmdevēji un aģentūras ir aicinātas prasīt transparenci no saviem sadarbības partneriem, reklāmu izvietojumiem. Ja nekas netiek slēpts, tad arī saruna par to, kādi ir rezultāti un kā tie radušies būs konstruktīva un produktīva. Ja reklāmu izvietotājs savukārt nevar atbildēt uz jautājumiem "kas ir portāla apmeklētājs?", "kāds ir biznesa modelis?" un "kur paliek manas investīcijas?", tad sadarbību būtu laiks pārtraukt.

  • Trešās puses monitorings - arvien vairāk tirgū pieejami dažādi trešo pušu rīki un algoritmi ar kuru palīdzību reāllaikā notvert čiepļus, kas cenšas izkrāpt tavus reklāmas eiro. Programmētāju, skaitļotāju, analītiķu un citu ekspertu komandas strādā pie šo rīku attīstības un aktualitātes, lai nodrošinātu reklāmu caurskatāmību un efektivitāti. Par "nelielu, bet godīgu samaksu", izmantojot šos servisus, iespējams limitēt zaudēto investīciju apjomus. Vieni no skaļākajiem vārdiem - White Ops.

  • Traffic novērtējums - no tehniskiem rīkiem pie praktiskiem darbiem. Šajā gadījumā reklāmdevējs tiek aicināts konsekventi un regulāri pārskatīt savas aktivitātes, to efektivitāti un rezultātus. Pētot to, kā iegūtā auditorija uzvedās jūsu mājas lapā, jūs varēsiet izprast, vai tie ir īsti lietotāji vai tomēr krāpnieciskas mašīnas. Par to, kādus paņēmienus varat izmantot, lai novērtētu savas iegūtās auditorijas kvalitāti un īstumu, nākamajā daļā.

  • Reklāma dažādos laikos - desperate times call for desperate measures. Tā varētu raksturot šo ieteikumu. Kā novērots dažādos tirgos, čiepļi ar saviem robotiem uzdarbojas noteiktos laikos[1]. Ja tev šie laiki zināmi, vari salāgot savu reklāmu aktivitātes tā, lai tavas reklāmas šajos laikos būtu ar mazāku intensitāti. Kas zina, varbūt palīdz arī.

  • Sāc ar sevi - dienas beigās ir viena būtiska lieta, ko atcerēties - iespēju robežās mums pašiem jāizvairās kļūt par ad fraud sērgas pārnēsātājiem. Tāpat kā ziemā gripu varam "uzdāvināt" saviem kolēģiem, tāpat arī jebkura mūsu ierīce var kļūt par ad fraud shēmas daļu. Vai kāds attālināts hakeris mūsu datoru izmanto kā ierīci datu vai jaudas iegūšanai. Vai mēs paši, gluži kā mūsu radinieki, instalējam 10 dažādus toolbars. Nekļūsim par krāpnieku upuriem un būsim piesardzīgi kā instalējot dažādas programmatūras, tā pavadot savas darba dienas fake news portālos.

Lai arī jau esam izzinājuši kā ad fraud apjomus, tā veidus un iespējamos preventīvos līdzekļus, nākamajā, pēc skaita ceturtajā daļā, gribu sniegt pāris praktiskus padomus, kā, izmantojot analītiku, varam izvairīties no tā, ka kāds mūs apkrāpj.

Ilustrācija reklāmu krāpniecībai


  1. Ad fraud veidi ↩︎